Plutonsstrid på Härads

Notera att klockan är 03:16. Det är mitt i natten och alla sover, utom jag såklart. För vad gör jag? Jo, jag vaktar en container... Jätte kul och jätte viktigt! Kul var ironiskt, viktigt.. Ja de är viktigt men det är åter en grej vi bara symboliskt gör.. Ingen kommer ta en container ändå! Aja, bara bita ihop! Några reglementerade 6 timmar sömn blev de ju inte tack vare denna teater. Åter till huvudrubriken! Vi är just nu på Härads skjutfält och är stationerade på Svälten lägret, precis som i höst. Vi kom hit i måndagskväll och åkerhem på onsdagkväll, vilket borde bli 10 underbara dagar i fält! Mycke fält på sistonde och mer kommer!! Vad vi gjort på Härads är främst olika typer av strid i pluton. Vi har provat på framryckning, små o stora omfattningar och strid från bil. Idag hade vi två genomförande med varje pluton (alpha o bravo) där vi sammankvävde allttillsammans. Blir nog ännu mer de sista två dagarna! I torsdags hade vi också mörkerskjutning vilket var riktigt roligt! Nästan de bästa :) imorgon, måndag,har vi återhämntning. Vilket för våra befäl betyder ingen skjutning ochvi lär ha någon typ av vård och fys... Vilket återhämntning! Sovmorgon till 9:00 fick vi dessutom istället för 07:15 eller 07:30 som de vart alla andra dagar!!! På onsdag kväll rullar vi iallafall från Svälten till Uppsala och LSS! DärväntSr en natt på kasern och förhoppningsvis bara vapenvård och fredagsrutin, sen hem och lite lång helg! Vila kan vara en bra grej denna helg men jag ska nästan vila! Blir som de ser ut nu en mini-weekend i Järvsö med Tobias! Skidåkning fredag o lördag sen hem antingen lördagkväll eller söndagmorgon/dag :) Nej men nu är de ju bara 27 min kvar av postpasset! Härliga tider :)

Kommentera tack!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0