Knytnävar och kostymer

Onsdag, 17.15. PERMISSION!!!

Igår vi vi sluta för veckan. Riktigt skönt med lång helg! Veckan har dock inte varit allt för hård men vi klagar inte för det. :) I måndags inledde vi morgonen med vapenvård. Riktigt soft! När det var klart blev det dock ändring. Vi körde då hinderbanan. Vi sprang ett varv gruppvis och sedan två inviduella varv. Ruggigt svårt! Vissa hinder flyger man förbi medan det vid andra hinder tar stopp, helt stopp! Ni som gjort hinderbanan vet vad jag menar när jag säger "irlänska bordet" och "tripp trapp trull". Jag får kalla kårar av att tänka på dom. Tack vare dessa två hinder har jag två stora blåmärken på armbågarna och en jobbig smärta i bröstet. Men det var det värt eftersom jag klarade dom efter många mituter och många om och men!

Efter lunchen hade vi sedan närkamp. Vi gick mest igenom grunderna och tränade lite grund slag med batong. Dock är detta ett vapen vi inte kommer att använda, men vi var tvugna att lära oss ändå :) Närkampen var väldigt chill just idag, emn det kommer att trappas upp under nästa vecka då vi har skyddsvaktutbildning.

Efter middagen fick vi sluta :D Då blev det en tripp till Willys för att fylla på energidepåerna i form av godis osv. Sedan körde jag och David lite träning i idrottshallen. Idag, tre dagar senare, har jag fortfarande träningsvärk...

På tisdagen hade vi sedan en lång dag. Innan och efter lunch körde vi stridsutbildning. Det var ganska långtråkigt men samtidigt lite roligt. Bäst var "slutövningen" då två grupper i taget fick som uppgift att hitta ett av våra befäl i skogen och skjuta ner han. Självklart skulle vi tillämpa det vi hade lärt oss och vi tog oss fram växelvis. Lite drygt eftersom man gärna hade velat kört på själv. Det hade blivit mer krigsaktigt då :) Jag vet inte vem som fick ner befälet men jag vill minnas att jag stod 7 meter ifrån han, sköt och han föll. Bara en iaktagelse jag gjorde :P

Efter middagen trodde vi samtliga at det var slut för dagen eftersom vi låste in vapen innan middagen. Men ack så fel man kan ha. Efter middagen hämtade vi sedan ut vapnet igen och körde lite högvaktsexercis. Vi körde det på vår väg till hangaren och där fortsatte vi med närkamp igen. Denna gång tränade vi mer på grepp och att ta ner folk. Vi tränade även liet sparkar och slag, dock inte på någon. Det får vi göra nästa vecka :D

Klockan 21.20 slutade vi den tisdagen. Riktigt länge sedan vi kört så länge inne på LSS.

Onsdag. Sista dagen på veckan. Idag lämnade vi våran skitiga M90 i skåpet eftersom vi skulla på studiebesök i huvudstaden. Vi fick därför lov att använda våran högvaktsunifom, vilket är en marinblå kostym. Riktigt tjusiga blev vi! Till denna ska man egentligen bära basker men våra hade inte kommit än så vi fick använda en mindre tjusig flygmössa. Studiebesöket innefattade ett besök på Stockholm slott och ett på Drottningholms slott. Det är där vi kommer att gå högvakten vecka 41. Ganska seg dag då det mest pratades vilket gjorde dagen lite tråkig. Klocan 17.00 kom vi sedan tillbaka till LSS och ganska direkt fick vi sluta :)

H.V.O


Kommentera tack!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0