Gräset är inte grönare på andra sidan

Befinner mig just nu uppe i Umeå för ytligaren en SM helg. So far, so good säger jaga bara då jag lyckades ta mig till A-final idag :) Riktigt roligt kommer det bli imorgon och med denna fantastiska skog i norrland får man nästan gåshud. Eller så beror det på kylan... Riktigt kallt är det iallafall. Idag har de blåst hela dagen och termometern har leggat kring + 8 grader! Underbart!

Imorgon bär det hem igen. Ska sedan ägna kvällen till att tvätta och mysa lite med pojken min. På söndag blir det sedan tävling igen, dock bara en "vanlig" tävling utanför Tierp. På söndagkväll är det sedan dags att inta garnisonen igen. På måndag far vi nämligen till Marma skjutfält och ska vara där i en vecka. Är dock inte säker om en vecka innebär 5 eller 7 dagar, men det visar sig :) På Marma ska vi iallafall träna på en massa krig, bo i tält och ha det riktigt slitigt, men så är livet i fält :) Konstigt nog längtar jag lite. Missade ju förra helgen på Väddö då restrerade i plutonen tältade. Har dock bara hört gott så det blir nog super bra :)

Livet inne på garnisonen är inte hemskt, inte på någon sätt. Men det är fruktansvärt jobbigt och psykiskt påfrestande. Många saker lär man sig därför att uppskatta lite extra. Jag ljuger inte när jag säger att 6 timmars sömn per natt är vardagslyx, eller att världen rasar samman pga att lingondrickan i matsalen är slut. Livet utanför garnisonen kanske är något grönare men knappats märkbart. Stämningen i plutonen svajar lite just nu men man trivs ändå. Lumpen är kul. Så är det bara.

Back to basic. Godnatt

Kommentera tack!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0