Rykande färskt!

Just nu på SVT1 pågår en het debatt angående alla försenade tåg som har vart den senaste tiden och som fortfarande är. Sura som filbunkar är resenärer vs. försvarslösa ansvariga för SJ och Banverket. Nyss skyllde dem på att tågförseningarna berodde på tågen, sen blev det spåren och nu är det regeringens fel. Vad kan komma härnäst? Det kanske är resenärernas fel. Senast idag upplevde jag ett försenat tåg (jag åker inte tåg varje dag nu för tiden) och det berode på att växeln som byter mellan spåren hade frusit... Det förstår man ju eftersom vi har fått arktiskt kyla i det här landet helt plötsligt. Det man däremot inte förstår är hur vi inte kunnat lösa dessa problem tidigare? Tågrälsar har funnits sen urminnes tider så varför står hela landet med öppen mun och ser ut som fåtrattar så fort det börjar snöa och blir kallt?. Vi bor i ett vinterland och har därmed kyla minst två - tre månader per år och ändå händer det här. Jag förstår inte varför man inte utvecklat järnvägen med värmeslingor vid växlarna så att dem fungerar eller någon annan lösning. Vad som helst är välkommet just nu.

Nu ska jag fortsätta att iaktta programmet.

Kommentera tack!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0