Vi går in i halvtid...

Nästa söndag (2/1) har vi legat inne i 5 månader!!! Bara hälften kvar :( Usch!!! Obeskrivligt liv vi lever innanför grindarna - kan bara upplevas! :)

Halvtiden firas/sörjs med 2 - 3 veckor julledighet. Fofö 40 har bara två veckor eftersom vår utbildning börjar då :( Lite surt men ändå kul att få köra :) Åter till ämnet. Gick av högvakten för denna gång igår (juldagen). Relativt lugnt dygn på slottet under julafton :) Vi fick julbord, såg på Kalle och fick paket - kunde inte begärt mer :) Vi kom hem igår, trötta som få. Vi slutade nästan när vi kom hem och tanken var att nästan hela plutonen skulle ut - tyvärr bangade ungefär alla när det väl va dags men vi va ändå ca 10 - 15 st som begav oss ut. Inledde på O´Learys med mat sen tänkte vi dra vidare till Kalas men dom fick för sig att ha 150 kr inträde - aldrig att man betalar det för Kalas!!! Vidare mot Saluhallen där dom hade 23 denna afton. Vi styrde vidare mot Bj och såklart kom vi inte in där heller - 21 år!!! Vi var då några som gav upp och åkte tillbaka till garnisonen medan några gick in på Kalas. Var hemma innan 00.00 så uppställningen dagen efter 07.30 var inte allt för tung :)

Dagens schema var riktigt chill. Vi inledde med att inventera skåpen och anmäla brister. Sen packade vi ner allt i väskor och påsar. Efter brunchen vid tio tiden fick vi sedan våra nya logement indelningar (stridgrupper) Jag som 40 förare och trossgrupp fick bo under Juliet tillsammans med PB-eleverna, stab/ksp/fofö killarna Stav och Lunnbäck och staben. Vi är det s.k. lösa folket :P Vi blev 10 st i logementet - är ju van vid gamla India på 5 tappra individer :( Övriga grupper blev stridsgrupper med en fofö, en gb, en gb stf, två ksp och ett par grg ladd/skytt. Kommer nog bli hur kul som helst i de nya logementen (Delta force dör inte för det) :)

Dagen på garnisonen slutade runt 14.00 och då styrde jag vidare hem till farmor och farfar för julfirande med mat och julklappar!! Fick i princip allt jag önskade mig :D Mest nöjd för min JET SET klocka!! Fick även andra fina saker som en massa pengar och presentkort, ett par Koss hörlurar, tillbehör till min iPhone och två premunationer ( en på Runners World och en på Kamera&Bild). Sen lite små saker ;D

Imorgon styr jag och mina två bröder mot Uppsala för mellandagsrea shopping. Ska även spänna min klocka till rätt längd :)

Nu är det bara 13 dagar kvar på lovet - mer om lovets planer kommer i nästa inlägg :)

Ciao

Kommentera tack!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0