Första fältveckan

I måndags for alla vi från pluton 31 till Väddö för en hel vecka i fält. Vi åkte i två stora bussar från Uppsala och resan tog ca 1,5 timme. Perfekt att sova! Från måndagen till fredagen bodde vi i baracker med vanliga sängar vilket var skönt. Idag (fredag) till på söndag är det tält som gäller ute i skogen. Själv for jag hem igen lagom till att dem började dra sig ut i skogen eftersom jag har SM i helgen, men dom får det nog bra där ute. Synd att man missar så mycket bara :)

Under veckan har vi iallafall haft skjutning som huvudmoment på schemat. I måndags packade vi dock i, hade fys och teori i pansarskott. Vi avslutade måndagen med prov och sedan en promenad runt området. På tisdagen drog sedan skjutningen igång. Vår grupp fick skjuta AK5c hela dagen (08:00 - 20:00) och det var skit kul! Vi slutade dock sent som attan på kvällen! På onsdagen hade jag sedan en kort permiss för yttligare en uppkörning i Östhammar, tur nog så gick det bra denna gång så nu är körkortet fixat. Förutom körkort så fick vi fortsätta med AK5c på eftermiddagen och då skött jag riktigt bra. Började få in snittsen nu. Dessutom var det lön vilket inte gjorde dagen värre :D

På torsdagen fick vår grupp sedan avsluta AK skjutningen och skjuta pansarskott på eftermiddagen, det var dock inte lika roligt så den dagen blev lite seg. Natten till torsdag hade vi även nattvakten på lastbilen så mellan 01.15 - 02.15 stod jag och en till och vaktade, vilket var lite tungt att behöva bryta sömnen. Vakttimmen gick dock fort.

Förutom att skjuta har vi även haft en massa städning, skoputs och vapenvård så de få timmar på kvällarna som vi fick (slutade som tidigast 18.00 en dag, resat mellan 20 - 22.00) fick vi använda till rengörning av persedlar och vapen. Kul!

Fältveckan har varit mycket bra och det är synd att jag inte kunde vara med på hela. Ska dock tillbaka till LSS på söndag då bussarna från Väddö kommer tillbaka. Vi slutar sedan på torsdag nästa vecka, vilket betyder en lite längre permission än vanligt. Ska dock till Umeå på torsdag - lördag för nästa SM distans så det blir inte så mycket vila trots allt :) Veckan efter det blir det trodligen Marma i en vecka, där ska vi tälta hela veckan, vilket kommer li kul och intressant.

Ciao

Kommentera tack!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0