Svensk högtid: Valborg?

Nja, högtid är väl att ta i men folkfest! Något som också blev en folkfest var gårdagens elitskiva på Birger Jarl! Elitklasserna + en profil idrotts klass invigde alla vårens studentfester igår på Birger Jarl med middag och partaj. Innan bjöds det upp till förfest hos respektive klass! Elid3S stämde träff hemma hos Sigrid där det bjöds på fördrinkar, chips, nötter och såklart KLASSENS! Själv blev jag klassens "Karta" för att jag har ett sånt lokalsinne på skolan. Klyftigt! He-he :)Efter ett antal timmar hos Sigrid åkte vi taxi till BJ och slöt oss samman med de andra klasserna. Sen blev det middag och party till klockan 01.00, sen kände Mårten och jag att det dög och cyklade hem. MYCKET TREVLIG KVÄLL KLASSEN!!!!

Idag, valborg, vaknade vi upp vid 09.00 och käkade frukost och begav oss ner mot stan. På stan blev det forsränningen, soliga promenader, lunch på stan med svärföräldrarna och jordgubbar i parken. Valborgstatus = mycket bra!

Just nu, har precis avklarat middagen med efterrätt och sitter och smyg planerar min och Mårtens road-tripp genom södra Sverige under v.29. Satt och jämförde mellan tåg och bil och enklast, billigast och smidigast blir nog bil trots allt. Gäller bara att fixa körkort nu då!!

Imorgon, då är det 10MILA i Finspång som gäller. Avresa tidigt imorgonbitti och själv ska jag springa mot kvällen, runt 19.00? :) Kommer bli en lång dag, hoppas på fint väder bara :) Hemresa på söndagmorgon sedan efter 0 timmar sömn i tält!

Nu blir det nog att packa inför imorgon, önska mig lycka till!! :D

Kommentera tack!
Postat av: sofie

blir nog en underbar helg :) ses på feltet ;)

2010-04-30 @ 23:18:15
Postat av: Sigrid

Hoppas tävlingen gått super!

2010-05-02 @ 18:27:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0