Påskhelg

Så där, nu var ytligare en högtid över och vad resulterade det i? Jo, på tok för mycket godis, halv bra fest och en trevlig släktmiddag. Sen senast har faktiskt inte mycket nytt hänt. Jag kanske har berättat detta men jag upprepar det ändå. Mårten och jag har skrivit in oss på trafikskolan, Nordlanders i Uppsala blev det, och om lite mer än 1 vecka börjar teorikursen som kommer hålla på 1½ h i veckan i 8 veckor :) SPÄNNANDE! Jag var iallafall och betalade hela paketet för någon vecka sedan så nu är jag 6000 kr fattigare men lite böcker, häften och papper rikare. Ge och ta. Jag har faktiskt redan läst halva körkortsboken och jag minns faktiskt det mesta. Kommer dock få läsa den x antal gånger till om det ska bli fullpott på provet :)

För några få timmar kom Mårten hem från Gotland där han tillbringat hela påskhelgen på träningsläger. Dock kommer i inte ses förrän imorgon kväll eftersom jag ska tävla imorgon på förmiddagen i Gnesta (långt söder om Stockholm) Det blir årets första svenska tävling (tävlade ju 3 gånger i Portugal tidigare i vinter). Arrangörerna har lovat att det i princip är snöfritt så det kommer bli jätte roligt. Läste till och med till min förvåning att jag enbart har 4,3 km att springa imorgon, helt sjukt kort! Men det är bara tacka för det :) Det blir desto längre nästa helg då det är Ultra SM :O Eftersom det är tävling imorgon och klockan är över 00.00 borde jag krypa ner i sängen. Ögonlocket känns tyngre och tyngre.

JUSTE!!! Mårten och jag har slagit vad om en ytterst viktig grej. Det är nämligen så att jag ledder (väldigt stor) över Mårten på tetris (ett spel på facebook) och som kille kan man inte leva med den tyngden på axlarna så då föreslog han att den som har mest poäng efter veckan som kommer vinner 20 kr. Ingen mega vinst men jag ligger med försprång så jag sitter än så länge bekvämt :D Som sagt, till på söndag den 11 april klockan 23.59:59 har han på sig att slå mig och jag hinner också under den tiden förbättre mina skills och bli bättre så att han inte lyckas! :D Två tävlingsmänniskor som slår vad.. Gott folk, förbereder på ett tredje världskrig :P

Nej, nu är det dags att gå i säng. Tiden flyger förbi känner jag :)

Natt.

Kommentera tack!
Postat av: Mårten

haha jag lovar att du kommer få dina 20 kr snart ;)

2010-04-16 @ 11:45:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0