Heta nätter

Oj oj oj.. helgen har vart lång, eller den är fortfarande lång. Igår, fredag, lämnade jag Uppsala bakom mig och begav mig till Sigtuna. Observer att jag sprang till tåget, ni som befann er på Uppsala sttion vid 11.11 tiden bevittnade det! Me vad gör man inte för att hinna med tåget :)

Några timmar spenderades i Sigtuna hos min vän Rebecca innan vi begav oss till landsbygden! Vi var såklart fullt sminkade och utklädda! Är det halloween fest så är det halloween fest! Väl framme på landsbygden, nämligen Granby drog partajet igång och det slutade inte för än 02.30 då jag somnade som en stock i en urskön säng! Kvällen bestod av kortspel i form av "Jag har aldrig..." och kareoke! Mycket trevligt i gott sällskap :)

Hem från Granby. Packa upp, packa om och bege sig till Österbybruk där det var dags för lite natt orientering! Tro det eller ej men Mårten och hans pappa kom faktiskt förbi för att tittat på! Inte för att orientering är så mycket till publiksport men men. De tyckte väl att det var lite kul eftersom det var gemensam start osv. I övrigt gick tävlingen faktiskt bra! Det var en patrull tävling, vilket innebär att man springer två och två. Jag fick den stora ären att släpa runt på min far i 6 km, men annars så. Jag stod för orienteringen och hastigheten, han var bromsen när allt gick för fort. Vi kom iallafall 26:a av 45 vilket är ett bra resultat för en ojämn patrull som vi var. Pappas kommentar påväg till 1:a kontrollen "Jag är helt slut, mina ben har stumnat.."

Så, nu är jag hemma igen. Dags att masa sig till soffan där jag laddat upp med en mängd kartor från året som ska sättas in i 2009 pärmen! Vart lite slarvig på den biten :P I övrigt, imorgon ska jag ta det lugnt och läsa lite Brott och Straff, sedan åka in till Uppsala :) Trevlig lördag! :)

Kommentera tack!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0