För den händige

Härliga fredag! Solen sken som starkast när jag vaknade imorse, mycket trevligt! Sen över gick dock vädret i de gråa tonerna. Som många fredagar förr har denna vart i princip som de andra. Två lektioner i skolan sen vidare till arbetet. Det gick dock väldigt trögt på jobbet så chefen skickade hem mig + 6 andra på bygget för att vi inte låg på mål. Dock var min movitation på jobb som vanligt i botten så det var skönt. Jag begav mig då till Olssons tyger i Uppsala och gick runt och funderade. Tillslut bestämde jag mig för ett grått bomullstyg och en dragkedja. Vad kan detta betyda? Hur som helst, kom hem och insåg till min beundran att senaste Comsopolitan låg på köksbänken. Perfekt! Köpte dessutom VeckoRevyn idag. Dubbelt upp! Till middag blev det sedan tacos. Mycket gott!

Så, va blev det av 6 kvadratmeter tyg och en dragkedja? Jo en kjol med ett bälte och en liten sminkväska. Massa tyg finns dock kvar. Pris för kjolen: Ca 70 kr max (6 m^2 tyg + dragkedja gick på 110 kr). I 4 h satt jag och sydde och jag utgick inte från någon mall eller så utan allt var improvisation men jag är mycket nöjd med kjolen som jag ska använda på farfars 70 års kalas imorgon!

I övrigt var det Idol idag. Inget märkvärdigt tyckte jag. Satt och sydde samtidigt men lyssnade med ett halvt öra. Helt okej. Skönt ändå att det var de rätta personerna som hängde löst, Reza och Eddie.

Nej, nu ska jag ta hand om mitt rum vilket ser ut som ett KAOS!!

PLANER FÖR HELGEN:
  • Farfar 70 år imorgon
  • Måste plugga innan kalaset
  • Ev övningsköra??
  • Lördag kväll = oplanerad. Beror på hur långt kalaset är. Annars, Mårten??
  • Söndag = Träffa Mårten. Han ska nämligen hit under dagen sen på kvällen åker vi in till Uppsala :)



Kommentera tack!
Postat av: Sigrid

Men gud vad snygg, du är galen!

2009-11-14 @ 09:04:54
Postat av: sofie

Gu vad fin den blev du :)

2009-11-14 @ 11:03:52
URL: http://somaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0