Det militära

Veckorna löper om mig, varv efter varv. Det går så sjukt fort allting! Tiden går så fort att jag inte hann att skriva om gårdagen, vilket inte var en vanlig dag utan one day in a life time! ;) Jag befann mig nämligen i Stockholm för att mönstra. Och hur gick det då? Jodå, tackar som frågar, MYCKET BRA! I styrka hade jag en 4 av 9, vilket är toppen bra! Trodde inte det om mig själv. Tjejer brukar snitta på 2 och 3 så en 4 är toppen! I kondition gick det inte fullt så bra, fick en 6:a av 9, hade hoppats på lite högre för jag vet att jag kan. Men men, en 6:a är åter jättebra bland tjejorna! Hos psykologen och hos doktorn fick jag en 8:a var. Vilket betyder att jag passar mycket bra för rörliga uppgifter och min kropp klara fysiska utmaningar. Psykologen trodde även att jag skulle passa bra som befäl, därför 8:an. Resten av uppgifterna så som EKG, syn, hörsel, blodtryck såg helt perfekt ut. Efter hela dagen fick jag sedan träffa en officer som ser vad man skulle passa som och min lista var full med tänkbara ställen. Jag kunde nästa bli vad jag ville. Men eftersom jag redan innan skrivit på mina papper att jag mer än gärna vill hamna i Uppsala så fixde dom det såklart! Officeren som jag träffade var själv från Uppsala så han sa att han gärna vill a mig där så han skickade över ett mail till Uppsala kontoret så skulle han fixa så jag fick den tjänsten jag ville! Så, jag kommer troligtvis rycka in i början av augusti nästa år som flygbassäkerhetssoldat på F16 i Uppsala!! Efter mötet var det sedan fotografering, mäta huvudet för att veta vilken hjälm storlek jag har och vilken storlek på kängor! As kul! :D


Kommentera tack!
Postat av: Erica

FETT BRA AMANDA ÅH VAD GLAD OCH STOLT JAG BLIR FÖR DIN SKULL! YOU GO GIRL :) <3<3

2009-12-04 @ 15:59:41
URL: http://ecsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post: (bara jag ser den)


Din bloggadress:


Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0